Oeps! Grote blunder van Deense prins Nikolai

De Deense Hoogheid had éven een rent-a-royal momentje.

Het valt nog niet mee om als Hoogheid in de schaduw van de troon een normaal leven te leiden, daar komt ook prins Nikolai van Denemarken (19) achter.

Nikolai, de oudste zoon van prins Joachim uit diens eerste huwelijk met gravin Alexandra, werkt momenteel als model. Daarvoor zit hij regelmatig in Parijs en intussen probeert hij in Denemarken het normale leven van een adolescent te leven. Nou ja, een heel rijke adolescent die zich de lease van een Renault Clio kan veroorloven.

En daarbij lette hij even niet op. Want onlogisch genoeg mag Nikolai wel tegen betaling quasi anoniem voor Dior over de catwalk lopen, maar niet spontaan even op de foto gaan met de eigenaar van autoverhuurbedrijf Sixt. De post is inmiddels offline, maar gelukkig hebben we de screenshots nog, zit de prins er niet gesoigneerd bij? Parijs doet 'm duidelijk goed.

Volgens het hof is de prins 'in de val gelokt' en zou de eigenaar hebben gezegd dat het alleen een kiekje voor het intranet was. Om 'm vervolgens op de socials te gooien met de tekst: 'Prins Nikolai heeft gekozen voor een Sixt All-inclusive-auto'. De Deense koninklijke familie heeft de regel dat leden niet met hun eigen naam voor een merk of product reclame mogen maken. Dat had Nik kunnen weten, maar hij heeft hier vast te goeder trouw gehandeld, dus calm down, Margrethe. 

Nikolai heeft zijn excuses aangeboden en zal voortaan beter opletten met wie hij ussies neemt. Met zijn broertje Felix bijvoorbeeld, dat kan nooit kwaad. 

 

Foto's © Det Danske Kongehus

Laatste nieuws