The Bodyguard Musical Review – Gaat dat zien!

The Bodyguard de Musical is vanaf nu exclusief te zien in het Beatrix Theater te Utrecht. De musical is gebaseerd op de...

The Bodyguard de Musical is vanaf nu exclusief te zien in het Beatrix Theater te Utrecht. De musical is gebaseerd op de wereldberoemde film met Whitney Houston en Kevin Costner en brengt het romantische en spannende verhaal van popster Rachel Marron en bodyguard Frank Farmer. Frank wordt door popster Rachel Marron ingehuurd om haar te beschermen tegen een doorgedraaide stalker. Beau Monde was bij de première aanwezig. Benieuwd wat wij ervan vonden? Dit is onze The Bodyguard Musical review.

Review The Bodyguard de musical

De trein uitstappen in Utrecht, bij de Jaarbeurs-kant het station uitlopen en direct het theater in. Ideaal! We hadden er zin in en waren klaar voor een avondje ontspanning & feel good moments bij The Bodyguard. Het verhaal was bekend (echt iedereen hier op de redactie heeft de gelijknamige film uit 1992 gezien. Jij nog niet, shop de DVD en gaat dat zien. Zowel op het podium als op het witte doek, The Bodyguard moet je gezien hebben). En als je dan ook nog praktisch front row bij een gevaarlijk lekkere musical (niet onze woorden, maar we snappen het helemaal!) kunt genieten van Mark van Eeuwen als stoere bodyguard, die Romy ‘wow, wat een stem’ Monteiro moet beschermen tegen een onbekende stalker (met gevaarlijk lekkere abs), en dat op muziek van praktisch alle hits van Whitney Houston, dan is het smullen geblazen. Nee echt, wij hebben genoten. Verhaal liep niet overal even soepel, maar met de alomaanwezige Bodyguard-kennis was dat geen probleem.

The Bodyguard Musical Review Romy Monteiro

Geweldige (ge)noten van Romy Monteiro en Carolina Dijkhuizen

Romy Monteiro speelt de rol van Rachel Marron. We wisten dat Romy kon zingen, anders kom je natuurlijk ook niet in de kwartfinale van The Voice. Maar jeetje wat een dijk van een stem. Kippenvel. Doet absoluut niet onder voor Whitney Houston. Moeiteloos haalt ze de hoge (en lage) noten, net als Dreamgirl Carolina Dijkhuizen overigens. Carolina vertolkt de rol van Nicki Marron, de zus van popster Rachel.

Mark ‘Elvis’ van Eeuwen

Als Bodyguard hadden wij Mark van Eeuwen, net als Romy, een nieuw gezicht in musicalland. Maar daar kon je niks van merken. Acteren blijft acteren. En bij GTST hebben ze allemaal de David Caruso-acteerstijl overgenomen, wat het toneel ten goede komt (for those who do not know David Caruso… De acteur die Horatio, meester op het gebied van ‘lange’ grimassen, vertolkt in CSI:Miami).

Mark vertolkt de rol van Frank Farmer uitstekend. En zelfs qua zang, kan hij zowaar een noot – hetzij in Elvis stijl – meezingen. We zijn benieuwd hoe z’n collega Dave Mantel het er vanaf brengt:

Cast The Bodyguard

The Bodyguard Musical Review slot romy monteiro i will always love you

• Romy Monteiro – Rachel Marron
  • Mark van Eeuwen – Frank Farmer
  • Dave Mantel – Frank Farmer (wij hebben nog niet het genoegen gehad om Dave in de rol van Frank te zien)
  • Carolina Dijkhuizen – Nicki Marron
  • Ruurt de Maesschalck – Bill Devaney
  • Patrick Martens – Sy Spector
  • Zjon Smaal – Tony
  • Bram Blankenstijn – Stalker

Gaat dat zien!

The Bodyguard Musical Review - finale premiere

Naast de nodige feel good en meezing momententen, bevat The Bodyguard spannende taferelen, versterkt door goede licht- en geluidseffecten (lees: we schrokken echt een paar keer). Bram Blankenstijn als stalker bracht spanning, sensatie en een geweldig wasrek voor het oog. En ook de andere personages, zoals Patrick Martens in de rol van Sy Spector, de agent van Rachel, geven deze musical ervaring extra kleur. Niet voor niets krijgt The Bodyguard-cast elke avond een staande ovatie. Spanning, sensatie, liefde, humor en geweldige muziek. Geloof ons, gaat dat zien, feel the heat en dans (of zing) mee.

Leuke actie: via de Beau Monde musical club krijg je de beste kaarten (alleen 1e en 2e rang) met een leuke korting. Profiteer nu bijvoorbeeld van een gratis upgrade.

En dit vond Bekend Nederland ervan

#TheBodyguardNL. @romymonteiro was fenomenaal als Whitney Houston. En @carolienspoor (r) de bestgeklede van de hele galapremière. #haiCarolien!