slogan

56-jarige vrouw was arm maar verdient nu tonnen met Facebook

::

De 56-jarige Anne Raaymakers is alleenstaande moeder met drie kinderen en leefde een lange tijd onder bijstandsniveau. Nu verdient ze echter tonnen per jaar.

Dubbeltjes


"We zochten tussen de kussens van de bank naar dubbeltjes of kwartjes en de kinderen brachten alle lege flessen naar de supermarkt om de laatste week van de maand door te komen", vertelt Anne Raaymakers aan RTL Nieuws. Toen haar man haar verliet had Anne verschillende baantjes om het hoofd boven water te houden, maar op een gegeven moment gooide ze het roer om: ze besloot geld te gaan verdienen met social media.

Aanleren

Ze begon met workshops geven over bloggen, LinkedIn en Twitter maar werd pas echt succesvol toen ze haar kennis over social media ging delen en daar geld voor ging vragen. Er kwam een website en er kwamen evenementen. Maar dat ging aan het begin niet van een leien dakje: "Ik ben niet opgegroeid met een computer of met social media, dus ik moest mezelf alles aanleren. Als mijn zoon om 05.00 uur begon met zijn krantenwijk, zag hij mij achter de computer zitten. 'Zit je er nog steeds of zit je er alweer?' vroeg hij dan. Ik zat er nog steeds. Ik moest en zou het leren."

Tonnen per jaar

Er is toch iets flink goed gegaan want Anne vertelt aan RTL Nieuws dat ze nu tonnen per jaar verdient met 30 uur werken in de week. Maar hoe verdient ze al dat geld dan? Ze besloot zich te richten op Facebook-marketing en is nu eigenaar van het bedrijf Fanfactor. Dat helpt ondernemers meer klanten te krijgen door Facebook-markerting. Daar hoort ook een evenement bij, dat altijd uitverkocht is. 

40+

Daarnaast geeft ze online cursussen en maakt ze mailinglists. Extra leuk: 80 procent van haar klantenbestand is 40+.  "80 procent van de mensen die naar mijn events komen of mijn online-trainingen volgen, zijn boven de 40 jaar. Die kijken naar mij en zien: als jij het kan, kan ik het ook. Als een jong iemand ze social media uitlegt, gaat het vaak te snel: dan klik je hier, hier, en hier. Ik kan me inleven in mijn doelgroep en breng op een geduldige manier de informatie over. Dat werkt."

BRON: RTL NIEUWS