Yes: je kunt nu eindelijk zwemmen in een peperduur Chanelletje

Onze vakantie is nu al geboekt hoor!

Ons favoriete modehuis voegt nog even wat extra collecties toe. Ons hoor je niet klagen!

Past precies!

Naast zijn tweejaarlijkse ready-to-wear collecties, is Karl Lagerfeld verantwoordelijk voor twee couture shows, een cruise collectie en de jaarlijkse Métiers d’Art lijn. Lagerfeld voegt twee extra – naast de gebruikelijke zes per jaar – ready-to-wear collecties toe: Coco Beach en Coco Neige. Lagerfeld kreeg het idee toen hij op vakantie was in het zonnige Saint-Tropez, hij merkte in de plaatselijke Chanel op hoe weinig swimwear de winkel eigenlijk had. 

Bruno Pavlovsky, president of Fashion van Chanel, zegt dat de collecties gemaakt zijn voor de directe behoeftes van de klant. 'We hebben ongeveer 30 winkels aan de kust, en tijdens de maanden juni en juli, wanneer steden als Cannes, Nice, Capri, Barcelona en [steden in] Florida ongelofelijk druk zijn, hangen er wintercollecties in de winkel,' legt hij uit aan WWD

Coco Beach

De collectie zal bestaan uit badpakken, bikini's, bandana's, handdoeken, denim stukken, tassen én espadrilles. De badkleding kleurt in sierlijk zwart met het bekende dubbele C-logo, of in hand-geschilderd rastermotief op een roze of rode achtergrond. De Coco Beach-collectie zal vanaf juni in 26 geselecteerde winkels liggen. 

Coco Neige

Donsjacks, skibroeken van nylon, zwarte truien, shearling laarzen en tassen vullen de Coco Neige-collectie. 'Dit is een manier om de tijd te nemen om te werken aan producten die meer technisch zijn en die meer tijd eisen voor de ontwikkeling,' zegt Pavlovsky. De ski-collectie ligt tegelijkertijd met de herfst/winter collecties – vanaf juli en augustus – in de winkels. De ski collectie zal ook in skiresorts zoals Courchevel te koop zijn, waar Chanel een tijdelijke winkel heeft tijdens de wintermaanden. Over nagedacht! Extra aan de ski collectie is, dat de stukken allemaal een speciaal Coco Neige-logo krijgen. Never too extra.. 

Alles voor zijn kindje

Volgens Pavlovsky steekt Karl Lagerfeld evenveel energie en moeite in deze 'kleinere' collecties als in de normale collecties. 'Karl heeft aan elk stuk gewerkt, hij heeft alles gezien. Hij is heel betrokken en wil altijd dat het werkt. Dat is het belangrijkst. Dit is geen tweederangs collectie. De energie die erachter zit is hetzelfde.'

LEES OOK: Karl Lagerfeld over de Queen & Co

 

Een bericht gedeeld door CHANEL (@chanelofficial) op

BRON: WWD, VOGUE, BEELD: GETTY IMAGES

Laatste nieuws