Dit is het snelstgroeiende waardevolle luxemerk

En dat heeft alles te maken met aanpassing aan trends en cultuur.

Jaarlijks brengt Interbrand, het grootste merkenbureau ter wereld, een lijst uit met de meest waardevolle merken. Dit jaar mogen de mensen achter Louis Vuitton in hun handjes klappen. 

LEES OOK: Zien: de allereerste beelden van de H&M x Moschino-collectie

Er zijn veel sectoren met daarin weer verschillende merken. Zo heb je sectoren als gezondheid, alcohol, technologie en restaurants. Merken als Amazon, Apple, Google en Coca-Cola komen dan voor in de lijst met meest waardevolle merken. De luxe sector is op het moment het snelstgroeiend en daarbinnen plaatst Louis Vuitton zich op nummer 18. Het is daarmee het meest waardevolle luxemerk. Chanel en Gucci doen ook mee, op de 23ste en 39ste plek. 

Aanpassing

Als je het zo allemaal bekijkt zou je denken dat de economische crisis voor velen bijna voorbij is. Interbrand denkt overigens dat de luxe sector zo snel groeit, omdat merken zich hebben aangepast aan de trends en cultuur en doordat ze de campagnes meer op (rijke) jongeren richten. 

BRON: INTERBRAND, BEELD: ISTOCK

Laatste nieuws